Maak kennis met het bedrijf dat staat voor goed opdrachtgeverschap: Haert
Veel organisaties werken met zogenaamde ‘brokers’; bedrijven die het opdrachtgeverschap rondom (zelfstandig) professionals overnemen van hun klanten. Zij zorgen ervoor dat alles juridisch goed geregeld is en nemen eventueel ook de werving op zich. Een bedrijf dat écht staat voor goed opdrachtgeverschap, is Haert. Wat hen onderscheidt? Hun warme en persoonlijke aanpak. “Wij vinden dat zzp'ers een heel belangrijke rol spelen in de arbeidsmarkt en daarom zetten wij ons in voor hun werkgeluk. En we zorgen ervoor dat onze maatschappelijk gedreven opdrachtgevers grip krijgen op externe inhuur. Dit doen wij op een menselijke en makkelijke manier.”
Haert, voorheen bekend als Reijn, heeft sinds 1 februari een nieuwe naam en branding gekozen. Hoewel de naam nieuw is, bestaat Haert eigenlijk al sinds 2015. In de jaren daarvoor ontstond een toenemende vraag naar het uitbesteden van het opdrachtgeverschap voor zzp’ers. “We hebben nu te maken met een schaarse markt, totaal anders dan een aantal jaren geleden”, legt Monique Giepmans uit. Zij is al sinds het begin betrokken bij deze dienstverleningen en is inmiddels directeur van Haert. Ruud Helmes is een van de grondleggers van Reijn, Monique was de allereerste medewerker.
“Na het gezamenlijk opzetten van de dienstverlening heb ik een nieuwe uitdaging gezocht”, vertelt Ruud. “Monique heeft zich in de tussentijd gericht op de doorontwikkeling en afsplitsing van het bedrijf. We hebben jaren geopereerd als Reijn, waarin de inhuuractiviteiten en consultancydienstverlening ondergebracht waren. En nu is het moment gekomen om met een nieuwe positionering, volle focus én met een nieuwe naam verder te gaan. Nu ik weer terug ben, ga ik als interim directeur graag deze uitdaging samen met Monique aan. Ik vind het mooi om te zien hoe het bedrijf zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld.”
Digitaal en Persoonlijk
Haert gaat zich nu volledig focussen op inhuuractiviteiten. “Ons eigen Software team heeft een heel mooi platform gebouwd, dat de dienstverlening volledig ondersteunt. Daar kunnen zzp’ers de opdrachten inzien en opdrachtgevers opdrachten en professionals aanmelden. Via dat platform zorgen we ook voor een goede verwerking en administratie.” Die digitalisering zorgt er onder andere voor dat het jonge, gedreven team van Haert de handen vrij heeft voor persoonlijke aandacht, omdat ze daarin als opdrachtgever onderscheidend willen zijn.
Haert-netwerk voor zzp’ers
Haert is ervan overtuigd dat door professioneel en persoonlijk te investeren in professionals, er een breed én kwalitatief netwerk ontstaat. Die persoonlijke aandacht is een bewuste keuze. Over de vraag wat Haert anders dan anderen maakt, hoeven de twee absoluut niet na te denken. “Het persoonlijke”, klinkt het meteen. “Al onze zzp’ers maken onderdeel uit van ons Haert-netwerk, legt Monique uit. “We hebben goed geluisterd naar waar zelfstandigen behoefte aan hebben. En dat is het gevoel ergens onderdeel van uit te maken. Het kan namelijk best eenzaam zijn als zzp’er.” Via intervisiebijeenkomsten en bijvoorbeeld het ZZP-event is het mogelijk te sparren en kennis te maken met andere (zelfstandig) professionals. “We hebben veel contact met onze zzp’ers. We willen er zijn voor onze professionals, hun vragen beantwoorden en ze op weg helpen. Ook als het gaat om andere dingen rondom hun ondernemerschap zoals verzekeren en juridisch advies.”.
Investeren in ontwikkeling
Zzp’ers zijn zelf verantwoordelijk voor hun ontwikkeling en daar springt Haert op in. “Zzp’ers hebben geen werkgever die zich verantwoordelijk voelt voor hun ontwikkeling, maar met ons kunnen ze blijven groeien. Heel belangrijk in deze wereld waar het draait om kennis en persoonlijke ontwikkeling”, legt Monique uit. Ook bieden wij ze intervisie en e-learnings aan om zichzelf te blijven ontwikkelen. En tijdens onze events hebben ze de mogelijkheid om te netwerken met andere zzp'ers.”
Goed opdrachtgeverschap zorgt voor werkgeluk
Nu Haert een eigen merk is, komt er nóg meer energie vrij om iets moois op te bouwen. “We zetten met ons hechte team graag een paar stapjes extra voor zowel de opdrachtgever als onze professionals. Vanuit onze overtuiging hebben wij ons geconformeerd aan de code Goed Opdrachtgeverschap van I-Zo en het Bovib keurmerk. Onze klanten weten dat via ons alles goed en rechtmatig geregeld is. Dan heb ik het niet alleen over het contract, maar ook over de kwaliteit die de professionals leveren. En de professionals weten aan de andere kant weer dat wij met mooie opdrachten komen, ze op tijd betalen en iets extra’s bieden. Maar bovenal investeren we in hun werkgeluk, zodat zij met plezier hun werk kunnen doen. Wij staan voor (on)gewoon goed opdrachtgeverschap!”